По-русски  Latviski 
Sākumlapa /  Pakalpojumi    /  Reklāmas sludinājumu izvietošana ar Google AdWords palīdzību

Google AdWords – ātrs Jūsu biznesa starts

Nevienam nav noslēpums, ka lielākā apmeklētāju daļa vietnēs ienāk no Google meklēšanas sistēmas. Tas ir saprotams, jo Google sniedz informācijas ātras meklēšanas internetā iespēju. Meklēšanas sistēma ar viltīgu algoritmu palīdzību norādes uz vietnēm izvieto secībā atbilstoši Jūsu pieprasījumam. Jums atliek izvēlēties piemērotu vietni vai interneta veikalu un to apmeklēt.

Statistika norāda, ka 95% cilvēku nekad nepāriet uz meklēšanas rezultātu otro lappusi. Tas nozīmē, ka ja Jūsu vietnes nav pirmajā rezultātu lapā, tad var droši apgalvot, ka Jūsu vietnes nav vispār. Bet ja Jūsu nozarē konkurence ir tik liela vai vietni vai interneta veikalu atvērāt nesen, tad izredzes nokļūt pirmajā populāru pieprasījumu lapā ir vienādas nullei.

Uztraukumam nav pamata, jo Jūsu vietnei ir iespēja nokļūt meklēšanas rezultātu pirmajā lapā.
Kas tas ir - AdWords?
Iespējams, ka esat redzējuši papildus reklāmas sludinājumus meklēšanas rezultātos vai papildus reklāmas joslu pa labi no pamata rezultātiem. Tā arī ir AdWords reklāma.

Kā darbojas AdWords?

No vienas ļoti vienkārši. Jūs sastādāt sludinājumu, piemeklējat atslēgas vārdus vai frāzes, atbilstoši kurām vēlaties parādīt sludinājumu un norādiet likmi, kuru gatavi maksāt par nosūtīšanu uz Jūsu vietni.

Protams, ja konkurence pēc Jūsu atslēgas ir liela, tad visdrīzāk Jūsu konkurenti vēlēsies būt pirmajā lapā un Jums priekšā. Tādā situācijā AdWords pozīciju aprēķina pēc izsoles principa. Tas nozīmē, ka tas, kurš noteiks augstāku likmi, rezultātu sarakstā atradīsies augstāk.

Tomēr Google galvenais uzdevums ir meklēšana un tā novērtē ne tikai likmes apmērus (tādā gadījumā pieprasījuma „automašīna” rezultātos Jūs redzētu matraču un šūšanas-piegriešanas kursu sludinājumus), bet arī būtību, tas ir, Jūsu sludinājuma atbilstību Jūsu vietnes saturam.

Nekas nav saprotams? Lūdzu, aplūkosim konkrētu piemēru.

AdWords darbības piemērs

Vietnē www.google.lv es ievadīju pieprasījumu „datortehnika” un ieguvu rezultātus, kuros uz dzeltena fona ieguvu rezultātus, kuros pirmā norāde ir uz interneta veikalu www.rdveikals.lv. Kā ir panākts šāds rezultāts, to var izstāstīt mūsu klienti.

Piebilde: Raksta uzrakstīšanas brīdī veikalam rdveikals.lv bija tikai 2 mēnēši. Protams, tam ir grūti cīnīties ar tādiem monstriem, kā 220.lv, m79.lv vai salidzini.lv un bez papildus reklāmas nokļūt rezultātu pirmajā lapā. Konkurence šāda pieprasījumam ir 33 mlj. lappušu, kas nokļūšanu pirmajā lapā padara par darbietilpīgu un dārgu pasākumu.

Kādā veidā norāde uz šo veikalu nokļuva pirmajā lappusē un vienā no pirmajām pozīcijām sadzīves tehnikas, datoru un elektrotehnikas pieprasījumu rezultātos?

Viss sākās ar vārdu saraksta sastādīšanu, atbilstoši kuriem norāde uz vietni būtu jāparāda pirmajās pozīcijās. Šis saraksts tika sastādīts ļoti rūpīgi, jo vārdu izvēles kļūda radītu pārmērīgi augstu viena klikšķa cenu. Vēl sliktākas sekas būtu tādas, ka vietnē ienāktu „tukši” apmeklētāji, kuri neko negrasās iegādāties. Pārdošanas apjomu palielinājums ir vienīgais uzdevumus, kuru sev uzstāda reklāmas devējs.

Pēc tam mēs sastādījām sludinājumus katrai preču grupai. Ledusskapjiem – savi sludinājumi, datoriem – savi sludinājumi utt. Šis ir ļoti svarīgs moments, jo sludinājumu tekstu redz apmeklētāji un lēmuma par vietnes apmeklēšanu procesā tieši uz to apmeklētāji reaģē.

Katra sludinājumu grupa tika attiecināta uz konkrētu interneta veikala sadaļu, kas ļāva iegūt augstu atslēgas vārdu reitingu – 80%. Augsts reitings nozīmē zemākas viena klikšķa izmaksas, jo, kā jau augstāk tika rakstīts, Google klikšķa cenu nosaka ne tikai pēc principa „kurš vairāk maksā, tas ir pirmais”, bet arī pēc Jūsu vietnes atbilstības tiem sludinājumiem, kurus izvietojāt AdWords.

Tālāk, kopā ar klientu mēs noteicām reklāmas kampaņas dienas budžetu un uzsākām kampaņu.

Rezultāts – pirmās pozīcijas tematisko pieprasījumu rezultātos!

Protams, ar to darbs pie reklāmas kampaņas nebeidzās. Tai ir nepieciešama pastāvīga uzmanība un izmaiņas. Tikai pastāvīga situācijas novērtēšana ilgtermiņā spēj sniegt pozitīvus rezultātus.

Ceru, ka tagad Jums ir skaidrs, kā šī sistēma darbojas.

Cik izmaksā AdWords reklāma?

Labs jautājums, uz kuru nav tiešas atbildes. Tāpat kā  vietnes popularizēšana, AdWords reklāmas izmaksas ir atkarīgas no konkurences un pieprasījumu popularitātes. Jo augstāka konkurence, jo vairāk darba jāpaveic kampaņas sagatavošanā un jo dārgāk izmaksā mūsu pakalpojumi. Rakstiem, zvaniet mums un mēs visu aprēķināsim.

Uzmanību! Pēdējā laikā tirgū ir parādījušies daudzi „speciālisti”, kur piedāvā AdWords reklāmas izvietošanas pakalpojumus par fiksētu samaksu ar nokļūšanas pirmajā pozīcijā garantiju. Diemžēl ar šāda rūpalu nodarbojas pat lielas firmas. Tās darbojas šādi: Jums par samērā nelielu ikmēneša maksu (50-100 Ls) piedāvā Jūsu sludinājumu izvietot AdWords. Jūs maksājat tikai šai firmai, bet tā pati nosaka Jūsu kampaņas budžetu, atslēgas vārdu skaitu un kvalitāti, sludinājumu tekstus utt. Šādi Jūs zaudējat kontroli pār savu reklāmu. Jūs nezināt, cik daudz naudas firma tērē klikšķu apmaksai un cik daudz naudas „iebāž kabatā”. Jūs nespējat ietekmēt reklāmas kampaņas gaitu. Daudzas firmas pat neiesaka saistīt AdWords un Analytics kontus (bez šādas sasaistes pat tuvināti nav iespējams novērtēt reklāmas ieguldījumu efektivitāti). Un pats galvenais, šādiem „speciālistiem” kampaņas rezultāti ir vienaldzīgi. Galvenais ir apvārdot klientu un parādīt, ka viņa vietne ir pirmajā vietā, bet tas, ka šī pirmā vieta nerada peļņu, tas šiem speciālistiem nerūp. Viņiem rūp tikai naudas saņemšana.
Pats lielākais kaitējums, kuru Jūsu biznesam var radīt šādi „speciālisti”, ir vilšanās AdWords izmantošanā.